Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarında görev yapan öğretmenler son haftanın gelmesiyle beraber tatil moduna geçtiler diyebiliriz. Öğrenciler ise yaklaşık iki haftadır yaz tatili havasında bir sürecin içerisindeler. Ancak unurmamak gerekiyor ki yaz tatili başlamadan tatil geldi sayılmaz.
Bu ne demek oluyor?
Öğretmenler okul saatleri içeriside öğrencilerin okula gelmediğini düşünerek derse girmemektedir. Bu ülke genelinde görülen genel bir durum olarka nitelendirilmektedir. Fakat o esnada dersinizin olduğu bir sınıfta öğrenim gören öğrencinin başına gelecek olumsuz durumlardan yine öğretmenler sorumlu tutulacak.
Özellikle nöbetçi öğretmenler bu kapsamda bir diğer risk grubu olarak nitelendirilmektedir. Nöbet saatlerinde öğrencilerin okulda olmadığını varsayarak nöbet yerine çıkmayan öğretmenler de bu süreçte yaşanacak olumsuzlar sebebiyle sorumlu tutulabilir.
Öğrencilerin okul içine girip lavobolarda birbirlerini yaralaması, yaşanacak kavga olayları, kazalar derken sene sonu aslında okullarda olumsuz olayların yaşanması için en müsait zaman olarak değerlendirilmelidir.
Peki ne yapmak gerekiyor?
Öğretmenlerin bu kapsamda sık sık okul içinde öğrenci olup olmadığını kontrol etmesi büyük önem taşıyor. Ayrıca okula gelen bu az sayıdaki öğrencinin gözetilmesi için gerekli tedbirlerin okul yönetimi tarafından da alınması büyük önem taşımaktadır.
Özetle sene sonunda dersinizin olduğu sınıfta veya nöbetinizin olduğu alanda yaşanacak olumsuzluklar siz değerli öğretmenlerimizin görevli olduğu saatte ilgili alanda bulunmamanız halinde cezai işlem doğuracak soruşturmaların açılmasına sebep verecektir.
