Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenlerin sadece mesleki değil; bedensel, ruhsal ve sosyal yönlerden de desteklenmesini hedefleyen örnek bir etkinliğe imza attı. Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Yusuf Tekin’in katılımıyla Sakarya İl Ormanı’nda gerçekleştirilen "Huzur ve Kardeşlik Yürüyüşü", eğitim camiasını doğanın kalbinde bir araya getirdi.
"Aynı Yolda, Aynı Umutla" mottosuyla düzenlenen etkinlikte öğretmenler, yoğun geçen eğitim-öğretim yılının yorgunluğunu temiz havada atarak zihinsel olarak yenilenme fırsatı buldu.
Maarif Modeli Sahada: Çevre Okuryazarlığı ve Sağlıklı Yaşam
Sakarya Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü parkurunda gerçekleştirilen yürüyüş, sadece bir spor faaliyeti olmanın ötesinde anlamlar taşıdı. Etkinlik; Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel yaklaşımları arasında yer alan çevre okuryazarlığı, sürdürülebilirlik bilinci ve sağlıklı yaşam kültürünün sahada hayat bulmasına da önemli bir katkı sundu. Doğanın huzur veren atmosferinde meslektaşlar arasındaki iletişim ve iş birliği güçlenirken, güçlü bir dayanışma ruhu sergilendi.
"Doğanın Kalbinde Öğretmenlerimizle Hasbihal Ettik"
Yürüyüş parkurunda öğretmenlerle yakından ilgilenen ve onlarla samimi bir sohbet gerçekleştiren Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Yusuf Tekin, güne Sakarya’da başlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Bakan Tekin, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
"Güne Sakarya’da, doğanın kalbinde öğretmenlerimizle yürüyerek başladık. Sakarya Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğümüzün parkurunda hem yürüdük hem hasbihal ettik. Birlikte atılan her adımın, paylaşılan her sohbetin eğitim yolculuğumuza güç kattığına inanıyorum. Doğayla iç içe, muhabbetle dolu güzel bir sabah oldu."
Bütüncül Eğitim ve "İyi Oluş" Vurgusu
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin öngördüğü bütüncül eğitim anlayışının, öğretmenlerin genel iyi oluş hallerini de kapsadığının vurgulandığı etkinlikte; maarif camiasının birlik ve beraberliğini pekiştiren bu tür sosyal projelerin artarak devam edeceği ifade edildi.
Öğretmenlerin motivasyonunu en üst seviyeye çıkaran bu anlamlı organizasyon, Bakan Tekin ve eğitimcilerin birlikte çektirdiği renkli hatıra fotoğraflarıyla sona erdi.
